Rasy


Człowiek - najpopularniejsza rasa na kontynencie. Posiada różnorodne predyspozycje, zarówno fizyczne, jak i magiczne.
Miejsca występowania: całe Sayari, poza Darawą.
np. Yaradan z rodu Krallów, Sakit z rodu Krallów, Adanayla z rodu Krallów, Naix kai Xenvri, Fufuzani z rodu Sakkarinów, Mirajane Melanie z rodu Reiss, Fufuzani z rodu Sakkarinów, Keya Snowy, Cynthia Cheron, Vanitas Nai, Aura Bella Fiore, Orella von Warenhasse, Matriasen z rodu Valhinów, Vanton Rovana  

Elf Wysoki - wysokie istoty o długich uszach i błękitnej krwi, których ciało jest wybitnie wrażliwe na złoto. Przez to nie mogą one nosić żadnej biżuterii tego typu. Jest to również rasa bardzo dumna i długowieczna, starsze osobniki bardzo często stronią od przyziemnych spraw śmiertelników uważając, że są na to zbyt dobre. Młodsze zaś nie mają z tym problemu, można je spotkać we wszystkich zakątkach Sayari.
Miejsca występowania: głównie Aranaya.
np. Rahelia Berquise

Elf Leśny - podobnie jak elf wysoki, odznacza się on pokaźnym wzrostem oraz błękitną krwią. Nie jest jednak tak wrażliwy na złoto, jak jego kuzyni. Ponadto jest on mocniej związany z naturą i znacznie rzadziej opuszcza rodzime lasy. Elfy tego typu zwykle są samotnikami, mierzącymi się ze swoim losem bez pomocy innych przedstawicieli swojego gatunku, dlatego też w znacznie mniejszym stopniu przejmują się niuansami społecznymi takimi jak status, etykieta czy elegancki wygląd.
Miejsce występowania: lasy Sayari, poza Darawą
np. Nuven Xyryarus 

Pół-elf - w połowie elf, w połowie człowiek. Dziedziczy część cech każdej z ras.
Miejsca występowania: całe Sayari, poza Darawą.
np. Nyati, Mare Quill, Lottielle Carmine

Krasnolud - niskie i przysadziste istoty, cechujące się długimi brodami i uporem, godnym skały. Jest ona bardzo konserwatywna, a jej przedstawiciele żyją w niewielkich, zamkniętych klanach, które ledwie od niedawna zaczęły dopuszczać do siebie myśl o istnieniu innych ras. Spowodowane to jest zapewne zamieszkaniem pod masywami górskimi i spędzanie większości swojego czasu w kopalniach i kamiennych korytarzach.
Miejsce występowania: głównie Anthrakas.
np. Brainin i Rakagorn Ogniobrody, 

Cudaki - ludzie posiadający ponadprzeciętne zdolności magiczne. Np. czarodzieje, czarownice i inne pierdoły.
Miejsca występowania: całe Sayari, poza Darawą
np. Nerea Anastazja Guarniere, Vincent Marshall,  Arcadia Le Rouge

Żniwiarz Dusz - Potomkowie boga śmierci rasy ludzkiej oraz ludzkich, bądź elfickich kobiet. Ich głównym zadaniem jest "odciążanie" ojca od wszelkich spraw związanych ze zabieraniem dusz na "tamten świat". Po wojnie, jaka wybuchła wśród bóstw, Żniwiarze zostali praktycznie wybici, lecz ci, którzy jeszcze rozwijali się wewnątrz matek, są ostatnimi przedstawicielami swojej rasy.
Cechuje ich specyficzny wygląd - ciemne włosy, szkarłatne jak krew oczy, blada cera i nieco przedłużone kły. Są mylone z wampirami, lecz w przeciwieństwie do nich, nie karmią się posoką, a mięsem humanoidów, która daje im energię i leczy obrażenia. Ich wiek jest o wiele dłuższy niż u ludzi, lecz nie żyją w nieskończoność. Podobno ulubieńcy ich ojca są czasami obdarzani nieśmiertelnością, co nigdy jeszcze nie nastąpiło. Panują również nad Kosami, zaklętymi broniami boga śmierci, którymi zarówno walczą, jak i zbierają dusze. Dotknięcie tego oręża przez niegodnych powoduje oparzenia, a w skrajnych przypadkach zgon.
Miejsca występowania: całe Sayari, poza Darawą.
np. Marco Taranisson
<autor: Amica - Marco Taranisson>

Fuykari - bardzo rzadka i znienawidzona rasa. Są to ludzie, którzy zostali zabici przez własną rodzinę. Inne rasy ich nienawidzą i odtrącają ponieważ krąży legenda, że widzieli śmierć i to ona kazała im wracać na ziemie. Nie wiadomo jednak dlaczego. W dodatku mają cechę podobną do wampirów, a mianowicie piją krew, jednak ta nie jest im potrzebna do żywienia, a do utrzymywania sił życiowych. 
Miejsca występowania: całe Sayari.
np. Azrael Ketsueki
<autor: Akuma - Azrael Ketsueki>

Tha’xil – rasa istot magicznych, zamieszkująca blisko źródeł pradawnej magii. Z powodu ciągłego przebywania w jej bezpośredniej bliskości jest ona znacznie bardziej odporna na jej działanie, niż większość pozostałych istot. Niektóre wręcz potrafią kompletnie neutralizować magię. Pradawna magia bowiem jest jak lekarstwo. W małej ilości pomaga, w dużej – staje się trucizną, na którą albo się uodpornisz, albo cię zabije. Dlatego też mniej odporni Tha’xil mają na swoich ciałach rozmaite narośla, jak guzy, rogi, łuski, czasem skrzydła, jednak rzadko sprawne. Ich charakterystyczną cechą jest również brak wylewności w okazywaniu uczuć oraz, bardzo często, brak zdolności porozumiewania się werbalnie lub małomówność. Są za to w większej części telepatami i to właśnie tą niewidzialną siecią krążą wokół nich informacje. Tha’xil żyją blisko natury, niczym druidzi, budują kamienne świątynie wokół źródeł pradawnej magii, a wokół niej powstają ich monumentalne, wielopoziomowe domy z kamienia – tworzone przez najwyższego kapłana, Qutis, który wybierany jest spośród najmniej odpornych na działanie magii, który jest w stanie pobrać moc z źródła i przekierować w energię tworzenia. Qutis żyją krótko, zwykle do 18 lat. Najstarsze zwykle dożywają 25 wiosen, najmłodsze umierają przed ukończeniem 9 roku życia.
Miejsca występowania: Tehali.
np. Lexie E’eian
<autor: ketsurui - Lexie E’eian>

Wampiry — krwiopijcy — rasa dość znana, aczkolwiek wbrew pozorom nie taka liczna, wampiry są istotami zrodzonymi z konkretnym przeznaczeniem — zabijania. Stworzenia potrzebujące dużej ilości krwi aby móc zdrowo funkcjonować, zwykle zadowolić się mogą krwią zwierzęcą, ale najzdrowsza i najbardziej pożywna jest dla nich ta humanoidalnych istot. Młode wampiry nie potrafią się kontrolować, nie czują granicy przez co bardzo szybko zabijają. Te bardziej doświadczone są w stanie pić czyjąś krew bez obawy, że tego kogoś zabiją albo przemienią. Wampirem można się stać poprzez ugryzienie, zwłaszcza jeśli istota nie potrafi do końca nad sobą panować, aczkolwiek rzadko takie przemiany następują. Doświadczeni krwiopijcy nie przemieniąją nikogo, jako że to proces nadzwyczaj bolesny i nie każdy jest w stanie go przeżyć, a młode od razu zabijają swoich żywicieli. Przez to rasa ta jest zaskakująco czystokrwista, ale również prowadzi to do zmniejszania się liczby tych istot. Wampiry mimo że potrafią spokojnie złączyć się w pary albo spłodzić potomka z innymi rasami zasadniczo rzadko to robią. Są w końcu bardzo wyniosłe z reguły, więc nie pozwoliły by sobie na splamienie imienia poprzez dziecko hybrydę. Wśród samych wampirów są napięte stosunki, jako że są bardzo terytorialne, przez to ciężko przychodzi im łączenie się w pary, nawet jeśli chodzi im tylko o wydanie potomstwa.

O wampirach krąży wiele legend i zabobonów, są faktycznie nadwrażliwe na słońce, ale na pewno ich nie zabije. Powoduje duże oparzenia jeśli istota tej rasy nie zachowa ostrożności. Nie są również nadwrażliwe na wodę święconą, szybciej można je rozdrażnić chlapaniem wody niż pokonać. Co ciekawe są w stanie uzależnić się od krwi jednej istoty jeśli piją na często i regularnie, każda inna będzie miała dla takiego wampira gorzki smak i będzie czuł dużą potrzebę napięcia się tej jednej konkretnej. Jednym z prawdziwych mitów o krwiopijcach jest to, iż potrzebują zaproszenia aby wejść na prywatną parcele, ale czosnek też nie działa, domyślić się można że nie tylko przedstawiciele tej rasy nie przepadają za zapachem czosnku. Niektóre z osobników mogą nawet przemienić się w nietoperza w tej postaci jednak są bardzo słabe i nadwrażliwe na wszelkie dźwięki. Ponadto mitem jest iż wampiry nie potrzebują snu, oczywiście mogą bardzo długo bez niego wytrzymać, nawet miesiące, aczkolwiek sen jest dla nich przyjemny i przydatny.
np. Vincent Elliot per Vikström

Bruxa — rodzaj wampirzycy, która za dnia w pełni panuje nad swym krwiopijczym barbarzyństwem, nie wyróżniając się na tle innych ras, by po zmroku przeistoczyć się w iście morderczą i parszywą istotę, tracącą swój zdrowy rozsądek i świadomość. 
Miejsca występowania: całe Sayari.
np. Ariadna Maheras
<autor: Endocytoza - Ariadna Maheras>

Hybryda - połączenie dwóch lub większej ilości ras. Jest właściwie najszerszym określeniem dla wszystkich istot, które nie zostały zrodzone z rodziców tego samego gatunku.
Miejsca występowania: całe Sayari.
np. Ayarashi Blood, Aurora z rodu Rosów, Dolorem z rodu Nigrumów, Aidan Warscreamer, Rapthalia

Morteo - zapomniany Bóg Śmierci. Jak to, zapomniany? Każdy naród ma swojego Boga-Stwórcę, każdy jednak ma też swojego Boga Śmierci, którego sednem istnienia jest położyć kres życiu narodu. Jednak gdy znika ostatni wierny, bożek zostaje zapomniany i rozpada się w popiół, z którego przy sprzyjających czynnikach powstaje Morteo - jest to niejako nagroda da wytrwałego boga za jego służbę, a jednocześnie kara, za ludobójstwo. Bożek otrzymuje normalne życie, nie jest też możliwe przewidzenie, jaką formę przybierze, jednak zawsze jest ona bliska wyobrażeniu jego przez naród, który go stworzył.
Miejsca występowania: całe Sayari.
np. Akroteastor Meaglite Poemika Nostrue Totneomon Liivei
<autor: ketsurui - Akroteastor Meaglite Poemika Nostrue Totneomon Liivei>

Demon - Ogólna nazwa wszystkich bytów, pochodzących z jednego z kręgów piekielnych, posiadających różnorodne zdolności, wygląd oraz specjalizacje. Łączy je jedynie wrażliwość na święte artefakty i magię światła.
Miejsca występowania: całe Sayari.
np. Cythian'dial, Ghorm, Serenity z rodu Ignis, Raggash Avengash

Pół-demon - w połowie demon, a w połowie człowiek.
Miejsca występowania: całe Sayari.
np. Ishi Yamakaze Mephistopheles

Kambionem - potomek ludzkiej kobiety oraz męskiego demona pożądania, inkuba.
Miejsca występowania: całe Sayari.
np. Kiiran Aristair
<autor: Amica - Kiiran Aristair>

Ookami - dzika i nieprzewidywalna rasa wschodnich wilczych demonów. Potrafią one przybierać ludzką postać, jednak nie robią tego zbyt często. Jako potężne wilki, strażniki lasów, strzegą zazdrośnie swoich terytoriów przed wrogimi duchami. Można je sobie zjednać poprzez składanie im ofiar w postaci mięsa lub łakoci.
Miejsca występowania: środkowo-wschodnie Sayari.

Kitsune - rasa wschodnich lisich demonów, które charakteryzuje magia iluzji. Potrafią one przybierać zarówno postać ludzką jak i lisią, w której posiadają dziewięć ogonów - zaklęta w nich jest ich magia. Mamią swoje ofiary przy pomocy sztuczek umysłu, omotują i wykorzystują do swoich celów.
Miejsca występowania: środkowo-wschodnie Sayari
np. Anatol Vigro

Neko - rasa wschodnich kocich demonów, które są raczej samotnikami i chodzą własnymi ścieżkami. Charakteryzują ich pewne zdolności do przechodzenia pomiędzy światami oraz przewidywania przyszłości, czym jednak nie dzielą się raczej z nikim. Mogą Przybierać formy od ludzkiej, poprzez humanoidalną po kocią.
Miejsca występowania: wschodnie Sayari
np. Kiro, Kiku

Anioł - niebiański posłaniec Boga, który w imię Wszechstwórcy chroni światy, nawet te, gdzie wiara w Ojca jeszcze nie zdążyła rozkwitnąć.
Miejsca występowania: całe Sayari
np. Carreou Luxeleum, Imogen

Castofori - humanoidalna rasa, obdarzona ptasimi skrzydłami, zakończonymi dłońmi, długimi pazurami oraz pierzem, których głowy jednak są czymś na kształt rogatej czaszki. Jej przedstawiciele są niezwykle inteligentni i zdolni - szczególnie jeśli chodzi o zawody subtelne i wymagające precyzji lub wielogodzinnego tkwienia w jednym miejscu praktycznie bez zmiany pozycji. Są zatem często skrybami, obserwatorami, bibliotekarzami, a czasem zabójcami czy trucicielami. Ich największą wadą jest wrodzona duma i cynizm. Tak na prawdę nie służą nikomu - tylko samym sobie. Zaś ich związki zawierane są jedynie w celu reprodukcji i po akcie para zwykle nie spotyka się ponownie. Pisklęta zaś porzucane są zaraz po wykluciu. Czasem Castofori tworzą niewielkie społeczności plemienne, które jednak nie są oparte na związkach rodzinnych, ale raczej personalnych predyspozycjach i zdolnościach.
Miejsca występowania: północne Sayari, Darawa
np. Medicore
<autor: ketsurui - Cythian'dial>

Deteiri - wojownicze plemię, którego niedobitki wciąż można było spotkać czasem w większych miastach, a które wywodzi się z gór Darawy, gdzie byli znani ze swojego doskonałego słuchu i instynktu. Te białe, królikopodobne stwory nadal uznawane są za najlepszych strażników. Potrafią usłyszeć spadające na ziemię piórko z odległości niemal pół kilometra, przez co zazwyczaj wolą przebywać z dala od ludzi, gdyż byli oni podstawową przyczyną ich wyginięcia. Skóry Deteiri swego czasu były bardzo modne i kosztowne.
Miejsca występowania: Darawa
np. Lamii
<autor: ketsurui - Cythian'dial>

Inteligentn warzywo - warzywo, które w jakiś sposób zyskało ludzką inteligencję oraz możliwość przemiany w człowieka.
Miejsca występowania: pogranicze Darawy i Temeni
np. Misericordia Azenarioa 
<autor: jjedrysz - Misericordia Azenarioa>

Smok - pradawna rasa olbrzymich, uskrzydlonych jaszczurów o niezwykłej inteligencji, które od wieków wykształciły tyle pomniejszych odmian, że ciężko doszukiwać się większej ilości cech wspólnych.
Miejsce występowania: Darawa, Temeni, Tehali.

Pierzasty smok – jest to jedna z mniejszych ras smoków, które zostały przed wiekami wygnane do Darawy. Podobnie jak inne smoki, smoki pierzaste rosną przez całe życie, lecz stosunkowo powoli i rzadko przekraczają dwadzieścia metrów długości. Dzięki swoim względnie niewielkim rozmiarom są jednak niezwykle zwrotne i szybkie w locie, co daje im przewagę nad większymi stworzeniami. Posiadają również umiejętność ziania ogniem, lecz ich płomień ma dość niską temperaturę i niewielki zasięg – mimo to jest zabójczy dla większości mniej odpornych istot. Pierzaste smoki jednak rzadko uciekają się do przemocy względem innych rozumnych stworzeń. Niegdyś były znane z niezwykłej jak na smoki ogłady, dzięki której większość konfliktów były w stanie rozwiązywać bezkrwawo. Zmieniło się to dopiero po wygnaniu do Darawy, kiedy to terytoria magicznych stworzeń drastycznie się zmniejszyły. Wiele pierzastych smoków zostało wtedy zmuszonych do porzucenia swoich ideałów, przez co obecnie są dużo bardziej nieufne i agresywne.
np. Te’Yahnna
Miejsca występowania: Darawa
<autor: WesołaPanda#7109 Te’Yahnna>

Smoczy potomek - rodzi się ze smoczymi cechami i zdolnościami. Wygląd nie różni się praktycznie niczym od zwykłych ludzi. Jedynie włosy dopasowują się do zdolności. Dodatkowo posiadają charakterystyczne smocze oczy. Podczas używania swoich mocy, na ich ciele pojawiają się różne symbole i runy przypisane konkretnemu smokowi. Minusem tej rasy jest posiadanie tylko jednej mocy, ponieważ każdy jest przypisany do jednego stworzenia. Bardzo rzadko zdarzają się istoty mające dwie zdolności. Dzieje się to wtedy, gdy w tym samym czasie umierają dwa smoki, a rodzi się jedno dziecko. Moc dwóch stworów kieruje się do jednego dziecka, aby ostatecznie nie wyginąć. Każdy ze smoczych dzieci ma inne wady, zależne od rasy. 
Miejsca występowania: Darawa
np. Crylin Doragon, Aria Doragon, Zacharias
<autor: BłękitnookaKate - Crylin Doragon>

Wywern - gad podobny wyglądem do smoka, jednak nie posiadający przednich łap, zamiast których ma skrzydła. Wywerny są dość prymitywne i nie dorównują wspaniałością smokom, niemniej są niezwykle niebezpieczne i lepiej ich unikać.
Miejsce występowania: Darawa

Drakon - gad, będący dalekim potomkiem smoczej pary, zniewolonej kiedyś przez ludzi. Urodzone wśród ludzi straciły wiele ze swojej szlachetności. Drakony nie mają skrzydeł, nie potrafią też ziać ogniem. Są za to niezwykle wytrzymałe i doskonale nadają się do podróżowania w trudnym terenie.
Miejsce występowania: Sharr, Nehir.

Bazyliszek - istota, będąca połączeniem węża i koguta, zdolna swoim spojrzeniem zamienić człowieka w kamień.
Miejsca występowania: Darawą
np. Regulus Caverna 

Wilkołak - jest to rodzaj zaraźliwego wirusa, który dostaje się do ciała przez ugryzienie przez przedstawiciela tej rasy. Zarażony podczas każdej pełni przemienia się w morderczego pół-człowiek, pół-wilka, jednak o poranku nie pamięta niczego, co wydarzyło się w nocy.
Miejsca występowania: całe Sayari
np. Aris Jareli

Moccobi - Pradawna, długowieczna humanoidalna rasa. Osobniki są większe od zwykłego człowieka. Zazwyczaj mają wspaniały kontakt ze wszelkimi duszami, demonami, a także każdym innym takowym wytworem. Dodatkowo co poniektórzy obdarowani zostają możliwością zmiany w jednego z nich, bądź umiejętnością zaklinania żywiołu.
Miejsca występowania: Mantikar
np. Sivik
<autor: rejnbowmarshmallow@gmail.com - Sivik>

Zmiennokształtny - Potrafi dowolnie zmieniać kształty. Jego zdolności zależą od formy, którą przyjmie.
Miejsca występowania: całe Sayari
np. Hirokashi 

Zmiennoskóry - Istota, zdolna zmieniać skórę w jedną inną określoną na całe życie. Poza tym wiele jego umiejętności zależą od ciała jakie przyjmie. 
Miejsca występowania: Anthrakas, Nalayan
np. Parys

Lykantrop - stworzenie zdolne go zmiany formy w zwierzęcą, która jest unikalna dla każdego przedstawiciela tej rasy. Zazwyczaj wygląda jak człowiek, jednak wyróżnia się nieco zwierzęcymi zachowaniami i zwyczajami.
Miejsce występowania: Południe Sayari
np. Yuzu, Ryuu

Ork - jest to rasa odznaczająca się dużym wzrostem, silnie zbudowaną sylwetką oraz niezwykłą krzepą. Posiadają oni liczne wariancje kolorów skóry, kształtów i rozmiarów kłów, a także długości i stopnia odstawania uszu. Są bardzo różnorodni i choć wielu zarzuca im prymitywność, wielu przedstawicieli tego gatunku dorównuje innym rasom we wszystkich dziedzinach, a nawet je przewyższa.
Miejsce występowania: całe Sayari
np. Uftak Ghal'agash

Syrena - przedstawiciele delikatnej rasy, zamieszkującej oceany. Od pasa w dół posiadają długie, piękne, rybie ogony o kolorowej łusce i licznych cienkich płetwach. Od pasa w górę są zaś pięknymi ludźmi, w pastelowych kolorach, posiadającymi skrzela na piersi i łyse głowy, po których biegnie długa, kolorowa płetwa, aż do lędźwi. Ich twarze są smukłe, bardzo często noszą na nich dyskretną biżuterię z muszelek i kamieni szlachetnych. Wrażenie psuje nieco spłaszczony nos oraz oczy, nie posiadające powiek. Są one przedstawicielami szlachty świata podwodnego. Mają władzę nad zwierzętami i niektórymi potworami, zamieszkującymi wodę.
Miejsce występowania: Podwodne Leoatle

Trytoni - przedstawiciele wojowniczej rasy, nieco podobnej do syren, odznaczającej się jednak znacznie surowszym wyglądem. Ogony trytonów utrzymują się w przygaszonej kolorystyce, nie posiadają zbędnych płetw. Często też mają kształt ogonów rekinów lub orek. Ich ludzka część jest dobrze zbudowana, na plecach posiadają płetwę stabilizującą, a ich głowy mają naturalnie nieco wydłużony kształt. Ich oczy wyposażone są w podwójną powiekę, a w ich ustach znajdują się dwa rzędy zaostrzonych zębów. Ich skóra jest tylko nieco jaśniejsza, jak łuska na ogonie. Trytoni pełnią funkcję wojowników podwodnego królestwa.

Hiss - rasa humanoidalna charakteryzująca się niebieską skórą i czerwonymi oczami. Zazwyczaj wzrost osobników tej rasy nie przekracza 190 cm. Są dobrze zbudowani, lecz niezbyt silni (zazwyczaj dorównują ludziom, lecz rzadko są od nich silniejsi). Rasa ta charakteryzuje się bardzo dużą inteligencją. Przedstawiciele tej rasy pałają olbrzymim zamiłowaniem do sztuki, lecz sami jej nie tworzą. Są genialnymi żołnierzami, lecz wojny prowadzą według ścisłych zasad moralnych.
Rasa Hissów jest wyjątkowo monogamiczna. Kiedy już para się zejdzie zostaje ze sobą do końca swoich dni. Jednocześnie przedstawiciele tej rasy pałają wyjątkową odrazą, a w niektórych przypadkach, wręcz nienawiścią do osobników i ras homoseksualnych (wyjątkiem są rasy nieposiadające konkretnej płci). Społeczeństwo hissów jest dość hermetyczne, lecz nie całkiem zamknięte na innych. Zamieszkują niewielki obszar w królestwie Merkez. Hisowie mimo odrębnej kultury i społeczeństwa chętnie służą pod obecnie panującym władcą, wyłączając jednak wojny domowe w które się nie mieszają uznając zwierzchnictwo zwycięskiej strony. Dysponują na tyle potężną gwardią, że żadna strona konfliktów domowych w historii nigdy nie zakwestionowała ich neutralności.
Miejsce występowania: niewielki obszar w Merkez
np. Garad Darksan
<autor: karol.konpl@gmail.com - Garad Darksan>

Hares - stworzenie, przypominające wyglądem uskrzydlone króliki, które potrafi zmieniać swój rozmiar. Wiele Haresów potrafi również władać żywiołami, związanymi z pogodą.
Miejsce występowania: Leoatle
np. Discord
<autor: YukiKunoka - Mirajane z rodu Reiss>

Arborecent- jest stworzeniem z rodziny koniowatych. Jest to dojść rzadkie stworzenie. W większości przypominają konia, jednak to tylko większość. Ich ciało pokrywają niebieskie łuski. Tylne nogi są typowo końskie, zaś przednie należą do wilka i posiadają ostre pazury. Uszy są podłużne na kształt rogów, a paszcza jest ozdobiona dwoma rzędami ostrych zębów. Tak, jest to mięsożerne stworzenie. Jego oczy mają złocisty odcień. Ogon jest typowo jaszczurczy, zakończony czymś w rodzaju czerwonej płetwy. Podobna płetwa imituje stojącą grzywę. Ta rasa jest w stanie porozumiewać się z kimś poprzez umysł.
Miejsce występowania: Nalayan
np. Lezard
<autor: Azrael - Azrael Ketsueki>

Duch - istota która opuściła już nasz wymiar, ale jej dusza nie udała się do krainy umarłych. Na ziemi trzymają ją niedokończone za życia sprawy. Dopiero ich domknięcie pozwala duchowi odejść w zaświaty.
Miejsce występowania: całe Sayari

Diantilop - humanoidalana rasa, będąca hybrydą człowieka i antylopy, posiadająca pociągłą twarz zwierzęcia oraz masywne rogi - czym większe, tym wyższą funkcję w klanie pełni osobnik. Diantilopowie są bardzo nieufni wobec obcych i rzadko zbliżają się do nieznajomych. Raczej starają się unikać problemów i walki. Są bardzo szybcy i nikt nie zna tereny tak dobrze jak oni. Zwykle podróżują od oazy do oazy w poszukiwaniu drzew owocowych i jadalnych kwiatów, które są głównym źródłem ich pożywienia.
Miejsce występowania: Wschodnie Równiny

Tabaxi - humanoidalna rasa kotowatych, specjalizująca się w wypasie bydła na równinach. Są wspaniałymi jeźdźcami, jednak również zwinnymi wspinaczami. Są bardzo wojownicze i nie pozwalają sobie podkradać trzody, a klany w których żyją zwykle są stosunkowo niewielkie i rodzinne - liczą od 3 do 10 osobników. Pozbawieni bydła często wchodzą na drogę gangu przestępczego, by polowac na podróżników i innych właścicieli trzód.
Miejsce występowania: Wschodnie Równiny

Loxodon - humanoidalna rasa, będąca hybrydą człowieka i słonia. Wiodą stosunkowo powolny tryb życia, przemieszczając się zawsze tymi samymi, utartymi szlakami od oazy do oazy. Są w stanie przenosić wiele ciężkich towarów, bardzo często więc ich klanu zajmują się handlem między pozostałymi rasami, które patrzą na siebie nieufnie, a które szanują majestetyczną, ciężką siłę Loxodonów.
Miejsce występowania: Wschodnie Równiny

Leonin - humanoidalna rasa ludzi-lwów, będąca jedną z rzadziej występujących na całym Sayari. Są świetnymi wojownikami i łowcami - klany Leonin zwykle podrużują za przemieszczającą się zwierzyną, znane są też za napadaniem na humanoidalne rasy roślinożerne, które są dla nich równie dobrym źródłem pożywienia jak nierozumne zwierzęta. Leonini są brutalni i bardzo częst okrutni, a przy tym bardzo władczy i dumni. Są prawdziwym postrachem pokojowych klanów.
Miejsce występowania: Wschodnie Równiny

<Ostatnia aktualizacja: 10.02.2020 "Zacharias">

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz